All good things come to an end - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van AM H. - WaarBenJij.nu All good things come to an end - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van AM H. - WaarBenJij.nu

All good things come to an end

Blijf op de hoogte en volg AM

30 December 2014 | Nederland, Winterswijk

Lieve allemaal,

De kerstdagen zijn alweer voorbij en ik ben ontzettend blij dat ik die thuis in ons koude kikkerlandje heb kunnen vieren. Met Cleo naast me op de bank zit ik nu na te genieten van 4 fantastische maanden in de VS. Na Orlando heb ik nog een paar fantastische weken in Chapel Hill beleefd en ben ik daarna doorgereisd naar Washington D.C., Philadelphia en New York City.

De laatste weken in Chapel Hill waren vooral gevuld met een goede mix van studeren en feesten. Hoewel mijn examens begin december waren, heb ik ook nog geprobeerd zoveel mogelijk te ontspannen. Zo hadden we nog een verjaardag van Birgit, 1 van mijn beste vriendinnen, die graag een lift-feestje in ons gebouw wilde houden, dus zo verplaatsen we de hele inventaris van haar appartement naar de lounge op de derde verdieping en werd er af en toe op en neer gereisd met de lift. Het was een topavond (al klinkt het waarschijnlijk als iets van 'daar had je bij moeten zijn' haha).

Iets anders leuks wat we gedaan hebben, was naar Charlotte afreizen om daar een NBA basketbal wedstrijd van de Hornets tegen de LA Clippers te kijken. De Hornets is ook de club van Michael Jordan en lucky us, hij was die wedstrijd ook aanwezig. Hoewel de wedstrijd zelf dus een beetje teleurstellend was, hebben we in ieder geval dé Michael Jordan gezien en heb ik de leuke autoreis in tijden beleefd door 3 uur lang aan 1 stuk door foute hits te zingen met een paar van mijn net zo gekke vrienden. We hebben niet alleen een NBA-basketbal wedstrijd gezien, maar ook het UNC-basketbal seizoen begon begin december, dus hebben we in 1 week ook 2 topwedstrijden mogen aanschouwen en daarnaast nog een laatste (helaas dramatische) footbalwedstrijd gezien.

Wat ik ook helemaal vergeten te vertellen ben, is dat ik een fantastische thanksgiving heb gehad. Samen met 2 anderen begon ik om 11.00 uur al met ons eerste, super fancy, diner. Dit diner was gratis voor studenten die zich hadden opgegeven en was in een super mooi gebouw voor alumni. Na dit fantastische diner gingen we door naar law-school, waar we onze 2e turkey konden scoren. Daarna gingen we terug naar huis waar Tyler, onze Amerikaanse vriend, al een paar uur in de keuken stond om een heerlijk diner voor te bereiden (met onze 3e turkey voor die dag). Het werd een heerlijke middag/avond met fantastische vrienden en ik zou dit maar al te graag ieder jaar weer over doen!

Zoals ik al zei, had ik ook nog ergens een paar tentamens. Ik had 2 take-home exams en had voor beide examens 10 uur de tijd om deze te voltooien, dus jullie hoeven niet bang te zijn dat ik me heb verveeld gedurende tentamentijd ;) Eind januari/begin februari krijg ik pas de uitslagen van mijn tentamens, dus ik kan helaas niet vertellen of ze goed of slecht zijn gegaan. Wat ik wel weet is dat ik tussendoor nog een heerlijke laatste avond met al mijn vrienden heb gehad, die we hebben doorgebracht bij het ballet De Notenkraker.

Na een lekkere laatste countrynight en een dagje niks doen vertrok ik samen met Rachel en Lukas naar Washington D.C., waar we heeeeel veel gewandeld en gezien hebben. We hebben na 2,5 dag nog steeds niet alles daar gezien en ik kom ook graag nog een keer terug. Het is een prachtige stad met super leuke musea en veel geschiedenis. Na Washington gingen we door naar Philadelphia, waar we ook 2 dagen bleven. Na 1 dag hadden we wat ons betreft alle highlights al wel gezien en hebben we het dus iets rustiger aangedaan en vooral lekker gechilld. In het hostel wisten ze wel waar de prioriteiten van de meeste bezoekers lagen en boden ze in plaats van een gratis ontbijt gratis bier in de avond aan, dus je kan vast wel raden waar wij ’s avonds te vinden waren.

Na Philadelphia stond NYC op de planning. Nadat we gesetteld waren in het hostel gingen we door de stad in om daar met Laura en haar vriend Jan te meeten. Laura is 1 van onze vriendinnen uit Chapel Hill die al iets eerder naar NYC was gegaan, dus eigenlijk was het een soort van eerste Chapel Hill reünie. We hebben die avond al een aantal delen van de stad gezien en het was leuk om deze ervaring met meer mensen te delen. De dag daarna heb ik een ochtendwandeling in Central Park gemaakt en vervolgens ben ik naar het appartement in Queens gegaan waar Douwe ook zou komen. De dagen daarna hebben we uiteraard alle highlights van New York gezien, waarbij de laatste avond wel echt de beste afsluiter van mijn tijd in de VS was die ik me had kunnen wensen. Voor de broadway musical Wicked hebben ze een lotingssysteem, waarbij je voor $30 front row seats kan krijgen die normaal $300 kosten. Ze hebben maar 25 kaartjes te vergeven voor elke show en er waren minstens 75 mensen die een lootje met hun naam erop hadden ingeleverd 2,5 uur voor de show om 1 of 2 kaartjes te winnen. Toen de loting was, 2 uur voor aanvang van de show, was mijn kaartje de eerste die getrokken werd en zo konden Douwe en ik dus voor bijna geen geld op de eerste rij van 1 van de beste musicals die ik ooit heb gezien zitten! Zoals ik al zei, een fantastische laatste avond! Het was een top week en op 24 december landde ik weer in Düsseldorf om kerst lekker thuis te kunnen vieren. Nog steeds heb ik een beetje last van een jetlag, maar gelukkig heb ik toch nog niet veel te doen dus dat is niet zo heel erg.

Morgen zal er een eind aan 2014 komen, een voor mij onvergetelijk jaar waar ik ongetwijfeld nog vaak aan terug zal denken. Ik heb de afgelopen maanden fantastische mensen leren kennen, ontzettend veel geleerd en ben vooral ook een stuk volwassener geworden en het liefst zou ik na de kerstvakantie weer terugvliegen naar Chapel Hill. Mocht ik morgenavond de loterij winnen, dan weten jullie waar je me kan vinden na de vakantie!

Ik had graag gewild dat ik al mijn mooie herinneringen en avonturen kon delen met jullie, maar helaas zou er dan nooit een einde aan deze blog komen. Mijn avontuur is bij deze aan een mooi eind gekomen en ik wens jullie dan ook allemaal een heel erg fijn en gelukkig 2015 toe! Hopelijk wordt het net zo’n mooi jaar als 2014!

Heel veel liefs,
Anne-Marie

  • 30 December 2014 - 20:49

    Papa:

    Een mooi verhaal heb je weer geschreven. Jammer voor jou dat het voorbij is, maar je bent een grote ervaring rijker. En wij zijn blij dat je weer in ons midden bent. Xxxx papa

  • 31 December 2014 - 08:20

    José Huijskes:

    wat kun je toch mooi schrijven Anne- Marie, ik heb er echt van genoten. Je hebt zoveel meegemaakt en een fijne tijd gehad daar dat zal je idd niet gauw vergeten. Maar het moet toch ook weer heerlijk zijn om weer thuis te zijn. Fijn in je eigen vertrouwde en warme omgeving. Ik wens je voor 2015 ook alle goeds en gezondheid en hoop later te horen of je geslaagd bent. Maak er een knallende oudejaarsavond van en heel veel plezier. Groetjes José.

  • 31 December 2014 - 08:56

    Desiree:

    prachtig geschreven Annemarie. Ik kan me voorstellen dat het je een little heimwee hebt. Op het hoogtepunt afgesloten zeg maar.
    Het was heel fijn jou weer in ons midden te hebben met Kerst.

  • 31 December 2014 - 12:59

    Joke:

    Ha Annemarie,

    Ik had je al even gesproken, maar wil je als nog laten weten dat ik erg genoten heb van je blog.
    We horen vast wel wanneer je weer eens terug gaat naar Amerika.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

AM

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1395
Totaal aantal bezoekers 3681

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 24 December 2014

Studeren in Chapel Hill

Landen bezocht: