Time flies :( - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van AM H. - WaarBenJij.nu Time flies :( - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van AM H. - WaarBenJij.nu

Time flies :(

Blijf op de hoogte en volg AM

18 November 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Hoi allemaal!

Ik wilde net mijn verhaal gaan typen, toen hier de speaker op mijn hotelkamer hier in Orlando me minstens 50 keer vertelde dat er een emergency was gerapporteerd en dat het onderzocht werd, maar dat ik vooral niet in paniek moest raken. Niet echt makkelijk als je niets anders meer kan doen, omdat de speaker zo hard staat en maar niet stopt. Gelukkig was het vals alarm en kan ik nu dus rustig aan mijn verhaaltje beginnen. Zoals ik al zei, ik ben op dit moment in Orlando! Ik wilde al heel erg lang naar de Universal Studio’s aangezien daar Harry Potter World is en afgelopen weekend was het dan eindelijk zo ver. Aangezien mijn vrienden allemaal al andere plannen hadden en/of het geld er niet voor over hadden, ben ik in mijn eentje gegaan en ik kan niet anders zeggen dan dat het een fantastisch weekend was!
Afgelopen zaterdag ben ik naar Orlando gevlogen en heb ik ’s avonds een rustige, maar leuke avond op de Citywalk van Universal Studio’s beleefd. Gisteren en vandaag ben ik naar de Universal Studio’s en Universal Island of Adverture geweest. Dit zijn 2 parken die zijn verbonden door middel van de Zweinstein Express. Gisteren was het heerlijk weer en heb ik bijna alles van beide parken gezien. Vandaag begon ik de dag met het ‘zien’ van One Direction. Ik wist al wel dat ze zouden optreden op de Citywalk vandaag, maar ik had me vergist en dacht dat ze ’s middags zouden komen, dus was erg verbaasd toen ik duizenden gillende meisjes zag en hoorde op mijn weg naar de ingang van het park. Ik sprak iemand die om 12 uur ’s nachts al op de Citywalk stond om te wachten op een goede plek, wat hopelijk wel een beetje de gekte aangeeft die ik aantrof vanochtend. Na een paar liedjes gehoord te hebben besloot ik het park maar in te gaan, want ik kon de band nauwelijks zien aangezien ze ontzettend ver weg stonden en er mega veel mensen voor stonden.

Vandaag ook een leuke dag in de parken gehad, alhoewel ik het wel wat rustiger aan heb gedaan. Het weer was ook wat slechter en daarbij komt dat attractieparken niet alleen voor kinderen vermoeiend zijn ;) Ik kan nog wel uren doorpraten over mijn afgelopen weekend, maar daar wil ik jullie niet mee vervelen. Kort samengevat: het was een topweekend en ik ben ontzettend blij dat ik naar Orlando ben gegaan!

Het is by the way schandalig dat mijn post over Charleston mijn laatste post is.. Ik zal proberen een korte samenvatting te geven van wat ik in de afgelopen anderhalve maand allemaal gedaan heb.

Een paar weken na Charleston was er fallbreak, wat betekende dat mijn weekend wel 1 dag langer was dan normaal haha. In dit weekend ben ik samen met drie anderen naar Boston geweest, waar we onder andere de Freedom Trail hebben gewandeld, Harvard in Cambridge hebben bezocht en de oudste lodge van de Vrijmetselarij in Amerika hebben gezien. Het was een tof weekend en ik heb erg genoten!

Na dit weekend stond al snel Halloween voor de deur, wat mijn eerste echte Halloween zou worden! Waar de meeste Nederlanders met carnaval helemaal losgaan en met gekke outfits rondlopen, vieren de Amerikanen Halloween heel erg uitgebreid dus inclusief gekke/enge/leuke outfits. Hoewel ik het eerst niet zo zag zitten om een leuke outfit te bedenken, wist ik met schmink toch al snel wat leuks doch engs te doen. Halloween viel dit jaar op een vrijdag, wat perfect was. We begonnen al vroeg met feesten in ons appartementencomplex en zette het feestje die avond voort op Franklin’s street, de hoofdstraat van Chapel Hill waar alle leuke restaurantjes en bars zijn. Na rondgelopen te hebben op Franklin’s street en outfits van duizenden andere mensen bekeken te hebben, ben ik nog naar een leuk feest geweest en zo was het een geslaagde halloween.

Afgelopen weekend, dus het weekend voor Orlando, ben ik samen met bijna al mijn vrienden naar Bakersville in North Carolina geweest om daar een topweekend te hebben. We gingen naar het huisje van de oma van Tyler (Tyler is de enige Amerikaan van onze groep), een knus, klein en gezellig huisje waar we veel hebben gelachen. Aangezien we in the middle of nowhere zaten en er sowieso niet zoveel te doen was in de omgeving, hebben onze avonden doorgebracht in het huisje in gezelschap van heel veel bier en beerpong. Op zaterdag zijn we naar Asheville geweest, een hippie-achtig stadje, waar we heerlijk hebben rondgewandeld. Op zondag zijn we naar de bergen gegaan om daar de Appalachian Trial te lopen. Het was gek dat er af en toe wat verdwaalde sneeuw lag en wij daar in onze t-shirts rondliepen en ik aan het eind van de dag uiteraard weer een verbrand hoofd had. Het was een heerlijk weekend en leuk om dat met mijn ‘carolina familie’ te doen.

Wat ik nog vergeten te melden ben, is dat mijn hockeyteam in het weekend van Halloween de Nationals heeft gewonnen en dus nationaal kampioen is! Hoewel ik geen wedstrijden heb meegespeeld en dus wat dat betreft niet mijn steentje heb bijgedragen, voelt het toch wel erg tof om te kunnen zeggen dat ik deel heb uitgemaakt van het team dat nationaal kampioen is geworden!

Ondanks dat er nu veel meer tijd is verstreken dan mijn afgelopen verslagen, is mijn verslag toch een stuk korter. Dit betekent echter niet dat ik niks heb meegemaakt, integendeel! Het is gewoon te veel om op te noemen en ik ben nu meer aan het genieten dan dat ik bezig ben met het feit dat ik het ook moet opschrijven. De afgelopen weken heb ik ontzettend veel leuke feestjes gehad, zijn we vaak lekker uiteten geweest en heb ik vooral ook nog heel veel leuke nieuwe mensen leren kennen. Mijn laatste weken in Chapel Hill zijn nu in gegaan en ik baal nu al dat ik over iets meer dan een maand weer in het vliegtuig naar huis zit. De laatste weken begin ik echt mijn plek helemaal te vinden en alles voelt als ‘thuis’ en ik vind het echt jammer dat aan dit fantastische avontuur een einde gaat komen. Gelukkig staan er nog een paar mooie weken voor de boeg met onder andere een bezoek aan Washington D.C., Philadelphia en natuurlijk New York en ook een paar minder leuke dingen, namelijk mijn examens waarvan de eerste over 2 weken is en ik nog niet ben begonnen met studeren.. (Normaal gesproken zou ik helemaal gek worden als ik zo’n nonchalante houding zou aannemen als nu, maar iets in mij wil gewoon genieten hier en die examens maar laten voor wat ze zijn..).

Ik hou jullie op de hoogte en hopelijk houden jullie mij ook op de hoogte van alles in Nederland!

Heel veel liefs en kusjes vanuit Orlando/Chapel Hill!

  • 18 November 2014 - 06:08

    Papa:

    Ik lees dat je ontzettend geniet, dat is heel erg fijn. ik hoop dat de laatste weken ook erg mooi zullen worden, maar wij zijn ook erg blij als je weer thuis bent. kusjes jouw papa. Maaaaarrrr vooral genieten van de laatste weken daar.

  • 18 November 2014 - 08:24

    Monique:

    TOP!! Anne-Marie, wat een snelle en heerlijke tijd heb je daar. Ik heb gisteren van mama je foto's gezien. Wat een genieten! Maak er nog een mooie maand van. Succes met je examens en geniet van de grote steden. Have fun!!!

  • 18 November 2014 - 08:27

    Peettante:

    Wat een leuk verhaal Anne-marie.
    Ik had natuurlijk via de opa-oma ap meegekregen dat het wonderpil was in Orlando.
    Wel jammer dat je er alleen heen moest. Aan de andere kant ook weer fijn want je kunt alles doen wat je zelf wil.
    Tja, en aan alle mooie tijden komt een einde.
    Maar je hebt nog ruim 5 weken te gaan.
    En als je maar eenmaal weer terug bent went het ook snel. Je hebt iig een prachtig bagagekoffertje waar je regelmatig wat uit kunt pakken. Mooie dingen stop je weer terug om er later weer van te genieten en de nare dingen delete je gewoon.
    Douwe en de familie zijn zeker blij je weer terug te zien.
    Kerstavond toch?
    Nou lieve schat, geniet nog maar lekker van alle mooie versierde Christmashuizen. Alle kitsch die america kan verzinnen komt de komende maand tot uiting. Is ook weer een prachtige belevenis.
    See you at christmas.
    Xxx

  • 18 November 2014 - 17:29

    Joke:

    Hoi Anne-Marie, ik hoor het al het is er fantastisch, en de tijd is eigenlijk te kort.
    Dus genieten maar deze laatste weken en succes met je examen, komt vast wel goed.

    groeten Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

AM

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 3682

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 24 December 2014

Studeren in Chapel Hill

Landen bezocht: